Clusteric to program do audytu widoczności stron i domen w wynikach wyszukiwania. Określenie „Clusteric Search Auditor” możemy zatem używać w wolnym tłumaczeniu jako „Audytor Wyszukiwania Clusteric”. Wśród użytkowników programu często spotykane jest po prostu pojedyncze słowo „Clusteric”.
Program ten rozwiązuje problemy analizy dużych ilości danych, różnych parametrów i fragmentarycznych informacji pochodzących z wielu źródeł dotyczących stron www oraz domen internetowych. Korzystanie z takiego programu to dobry sposób na ułatwienie analizy SEO, jej automatyzację i skrócenie potrzebnego czasu. Clusteric posiada zróżnicowane raporty, harvester oraz opcję disavow, przez co stanowi uniwersalne narzędzie każdego nowoczesnego marketingowca.
Czym jest zatem Clusteric Search Auditor? Jest to płatny program dostępny na Windows oraz macOS, którego celem jest pomoc i wsparcie pozycjonowania stron. Struktura funkcji Clusteric jest obecnie oparta o 11 modułów odpowiadających poszczególnym zakresom i etapom prac podczas kampanii SEO. W porównaniu z innymi płatnymi narzędziami (aplikacjami premium), Clusteric może stanowić uzupełnienie albo alternatywę dla Ahrefs i Majestic.
Jakie funkcje zawiera Clusteric Search Auditor?
Mnogość dostępnych funkcji oraz parametrów analizy za pomoc Clusteric sprawiła, że twórcy pogrupowali je w specjalne moduły/grupy/kategorie. Istotą oprogramowania takiego jak Clusteric jest ułatwienie pracy podczas pozycjonowania stron internetowych oraz analizy linków stron internetowych, a także analizy widoczności w wynikach wyszukiwania. W efekcie końcowym ma to zatem służyć poprawie pozycji strony internetowej i znacznym skróceniu czasu pracy przy odczuwalnym wzroście wydajności i poprawie osiąganych w Google wyników.
Opracowanie przez twórców Clusteric moduły grupujące funkcje programu stanowią zatem 11 etapów prac podczas pozycjonowania strony, i są to:
- Audyt Linków & Disavow
- Analiza konkurenta
- Widoczność domeny
- Porównaj widoczność
- Wygasłe domeny
- Potencjalne linki & treści
- Własna analiza
- Słowa kluczowe
- Audyt OnSite
- Dane z Search Console
- Zbieracz kontaktów
Użycie jednego z powyższych trybów pracy Clusteric lub ich kombinacji pozwoli uzyskać lepsze pozycje w wyszukiwarce Google.
Z tak dużą ilością funkcji, Clusteric przyda się każdemu do analizy danej domeny lub strony internetowej. Z pewnością jest to jedno z najlepszych narzędzi SEO pozwalających sprawdzać i analizować strony internetowe, linki czy słowa kluczowe.
Audyt backlinków z Clusteric Search Auditor Wykorzystaj funkcję „Audyt Linków & Disavow”
Analizę linków i audyt linków za pomocą Clusteric producent dzieli na wariant lekki oraz wariant ciężki.
Wariant lekki analizy linków to szybka droga do sprawdzania podstawowych parametrów jakości dla setek tysięcy linków. Wariant ciężki to natomiast głęboka analiza uwzględniająca powiązania z dodatkowymi parametrami.
Wariant ciężki analizy linków w Clusteric to zatem dokładniejsza ocena automatyczna, do której program potrzebuje więcej zasobów i bazuje na większej liczbie parametrów.
W obu wariantach możliwe jest tworzenie pliku Disavow. Narzędzie to posiada zatem możliwość przygotowywania pliku Disavow i daje nam możliwość wyeksportować do pliku .txt listę niechcianych linków.

Wariant lekki audytu linków & Disavow
Ocena linka uwzględnia jakość stron, z których pochodzą linki, wpływ tych linków i anchorów oraz sugestie dla webmasterów. Przy ocenie bierze się pod uwagę kontekst linków, tematykę strony, słowa kluczowe i wiele innych czynników on-site i off-site, a wszystko to w czasie rzeczywistym. Ten tryb jest idealnym rozwiązaniem dla szybkiego analizowania dużego zasobu linków przy ograniczonych wymaganiach.
Ponieważ AI Link Ranking (ALRank) pozwala na ocenę setek linków na podstawie wskaźnika ALRank bazującego na ogólnej jakości lokalizacji (z której pochodzą linki/podstrona), korelacji anchorów i linków oraz statystycznym spojrzeniu na profil linków dla danej domeny.
Wariant ten posiada jedno dodatkowe wymaganie, aby pobrać dane z Moz.com, powinniśmy dodać bezpłatny klucz API w konfiguracji.
Wariant lekki analizy uwzględnia liczne parametry dające bardzo szeroki zakres informacji oraz wiedzy o analizowanej stronie: czynniki onsite, linki site-wide, widoczność w Google, API spamowości, obecność na listach black-hat, za indeksowanie w Google, parametry moz.com (strona główna), parametry alexa.com, obecność w web.archive.org, sygnały social (strona główna), hosting, geolokacja, dane whois.
Wariant ciężki audytu linków & Disavow
Jest to zdecydowanie głębsza (i wolniejsza) wersja analizy “light”. Ocena linków oparta jest na ogólnej jakości podstrony z jakie prowadzą linki, korelacji linków i anchorów, zaleceniach dla webmasterów.
Analiza linków uwzględnia kontekst linków, temat strony, słowa kluczowe i dziesiątki innych czynników on-site i off-site w czasie rzeczywistym.
Ciężka analiza daje więcej możliwości, ale posiada również większe wymagania. W związku z tym zalecane jest korzystanie z serwerów proxy. Dodatkowo, aby pobrać dane Ahrefs i parametry Majestic, powinniśmy dodać dostęp do OpenApps w konfiguracji.
Analiza ciężka zawiera w sobie wszystkie parametry analizy lekkiej plus dodatkowo uwzględnia: parametry moz.com (podstrona), parametry Majestic, parametry Ahrefs, sygnały social (podstrona), sprawdzenie “duplicate content”, występowanie podstrony w cache Google.
Analiza konkurencji SEO w Clusteric.
Moduł „Analiza konkurentów” stanowi rozpoznanie strategii SEO (Black lub White Hat) stron internetowych, których nie jesteśmy właścicielami. Znajduje i ocenia linki konkurentów. To z kolei pozwala na zdefiniowanie najlepszych kanałów, wpływowych osób, a także wykrycie zaplecz i innych czynników widocznych w Google, a posiadających link prowadzący do analizowanej domeny. Tym samym Clusteric pozwala nam na odkrycie najlepszych źródeł ruchu i rodzajów strategii, które działają (lub nie) w analizowanej branży.
Analiza konkurenta w Clusteric Search Auditor to tryb przeznaczony do sprawdzania naszej konkurencji, w szczególności szybkiego określania kluczowych linków zwrotnych, słów kluczowych i strategii wykorzystywanych do budowania silnej widoczności w Google. Program bazuje tutaj na konkurencji w Internecie, czyli analiza dotyczy stron, z którymi toczymy wspólną walkę o pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania w Google.

Konkurencja w Internecie to nie zawsze ten, o kim myślisz
Co ciekawe, nie zawsze jest tam nasza rynkowa konkurencja. Naszym internetowym konkurentem może być strona dostarczająca wiedzy, podczas gdy my na przykład chcemy coś sprzedać. Clusteric auditor pozwoli nam zatem także zmienić myślenie na temat linków oraz konkurencji w Google. Możemy również określić, które strony chcemy przeanalizować i w ten sposób sprawdzić jak w wyszukiwarce radzi sobie nasza rynkowa konkurencja. Clusteric Search Auditor zrywa kaptur i sprawia, że całkowicie zmieniamy podejście do pojmowania konkurencji. Jest to wybitnie ważne dla samodzielnych właścicieli sklepów internetowych.
Jak być widocznym w Google? Jakich słów kluczowych używa konkurencja? Jakie są taktyki SEO innych stron? Jak wyprzedzić konkurencję? Odpowiedzi na te i inne pytania udziela właśnie moduł analizy konkurencji w Clusteric. Dzięki Search Auditorowi łatwo rozpoznasz strategię SEO konkurencyjnych stron i ją powielisz! No dobrze, ale jak Clusteric sprawdza konkurentów?
Analiza konkurencji w Clusteric uwzględnia takie czynniki pozycjonowania jak: parametry onsite, linki site-wide, widzialność w Google, API spamowości, obecność domeny na listach black-hat, zaindeksowanie w Google, parametry moz.com (strona główna), parametry alexa.com, parametry web.archive.org, sygnały social media (poziom domeny), hosting, geolokalizacja oraz dane whois. Oczywiście, aby pobrać dane z Moz.com, wymagane jest dodanie bezpłatnego klucz API w konfiguracji.
Warto zatem odkryć słowa kluczowe i tematy używane przez konkurentów
Twoim zdaniem jakaś firma lub osoba radzi sobie bardzo dobrze na rynku? Sprawdź jak to robi w Internecie. W jaki sposób osiąga rynkowy sukces w wirtualnej rzeczywistości? Informacji tych udzieli Ci analiza słów kluczowych konkurencji, co stanowi klucz do zrozumienia, jak pozyskiwany jest ruch na stronie internetowej konkurenta. Wykryjesz u konkurencji stosowaną taktykę content marketingową (marketingu treści). Będąc uważnym analitykiem zorientujesz się jak konkurencja definiuje swoje problemy SEO, i jak je rozwiązuje. Informacje pozyskane podczas analizy konkurencji w Clusteric mogą stanowić Twoją “szybką wygraną”. Zwłaszcza kiedy podczas analizy uwzględnisz TOP10 dla wybranych słów kluczowych.
Clusteric – widoczność strony w Google
Moduł „Analiza widoczności” w Clusteric daje natychmiastowy podgląd widoczności domeny w Google. Uzyskane w ten sposób informacje zawierają słowa kluczowe, rankingi oraz szacowanie ruchu organicznego. Kategoria analizy widoczności w Google jest bardzo zbliżona do analizy konkurencji, ponieważ również opiera się na odniesieniu do zewnętrznych domen, którymi nie zarządzamy, a które również toczą walkę o pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania Google.
Uzyskany tym modułem raport pozwoli na lepiej poznać jak wygląda ranking konkurentów, ale również w jakich obszarach SEO konkurencyjne strony internetowe działają lepiej. W odniesieniu do naszej strony będziemy tym samym w stanie wyciągnąć wnioski jakie wprowadzić zmiany (aby wygrać SERP) oraz z jak wieloma stronami www musimy konkurować. Szybki sprawdzenie, kto i jak ma ranking w Google, co Google wyświetla w tytule, opisie i sposobie klasyfikowania treści.
Z wielu parametrów badanych przez Clusteric, w przypadku analizy widoczności domen Search Auditor wykorzystuje następujące parametry: słowa kluczowe (na jakie widoczna jest domena), widoczne podstrony w SERP, pozycje dla danych podstron w wynikach wyszukiwania, szacowny ruch z danego słowa kluczowego, tytuł w Google, indeksacja, parametry Moz.com, sygnały z social media.
W podręcznikach do SEO oraz na webinarach o analizie widoczności w Google wszystkie te parametry znajdują zastosowanie przy szybki podglądzie widoczności konkurentów w wynikach Google (słowa kluczowe, szacowanie ruchu organicznego, rankingi), analizie słów kluczowych i ruchu. Raport uzyskany w tym module może także posłużyć do analizy typu “szybkie wygrane”, aby wybrać słowa kluczowe i/lub strony www z widocznością, które mogą wymagać dalszej optymalizacji.

Clusteric pozwala na bieżąco śledzić widoczność domeny w Google
Typowe zastosowanie analizy widoczności w Clusteric to szybka metoda sprawdzania widoczności domen w Google SERP (strona wyników wyszukiwania, ang. Search Engine Results Page) i serwisach społecznościowych. Umożliwia tym samym łatwość analizy SERP, np. porównanie zastosowanych i wyświetlanych tytułów. Google natomiast zmienia codziennie czynniki wpływające na pozycje stron. Ile razy w ciągu roku słyszymy o tajemniczych aktualizacjach algorytmów Google? Albo przynajmniej raz w roku słyszymy o kolejnych krokach milowych w doskonaleniu wyszukiwarki Google… Aby śledzić te zmiany, warto skorzystać z Search Auditor i odkryć czynniki, które działają w określonym przedziale czasowym. Clusteric zawiera zatem szybki i prosty tryb, wspomagany danymi Premium z własnych serwerów Clusteric. Moduł analizy widoczności świetnie sprawdza się więc w e-commerce i innych witrynach z ruchem pochodzącym z “długiego ogona” (ang. long tail keywords).
Porównanie widoczności dwóch domen
Na bazie wcześniejszego modułu, powstał specjalistyczny moduł funkcji Clusteric „porównanie widoczności”, dzięki któremu możemy analizować równolegle dwie domeny i porównywać ich wyniki. Możemy skorzystać najpierw z analizy konkurencji, na bazie której wytypujemy konkurencyjne domeny do sprawdzenia ich widoczności. Z uzyskanej w ten sposób listy domen wprowadzam po kolei naszą domenę oraz domenę konkurenta celem porównania widoczności. Za każdym razem program analizuje te same parametry, ale w zestawieniu z innym konkurentem. Dzięki temu modułowi za pomocą Search Auditora jesteśmy w stanie poprawiać swoje wyniki wobec konkurentów wyłącznie w tych dziedzinach, w których jesteśmy gorsi.
Porównanie widoczności dwóch domen w Google dzięki Clusteric pozwala uzyskać informacje o słowach kluczowych, ruchu, rankingach, itp. Dowiemy się zatem jakie słowa kluczowe są podobne, a wykorzystywane przez różnych konkurentów. Ciekawie wygląda zestawienie dwóch konkurentów i sprawdzenie która domena zwycięża i dlaczego. Porównując widoczność domen możemy także uzyskać wiedzę jakie META wygrywają w naszej branży w Google. Na bazie tych informacji z kolei będzie nam zdecydowanie łatwiej zbudować strategie pozycjonowania domeny.

Parametry wykorzystywane przez moduł „porównanie widoczności” dostarcza nam informacji dlaczego jedna domena jest lepsza od drugiej.
Clusteric Search Auditor umożliwia łatwe i szybkie porównywanie widoczności dwóch domen w Google SERP i Social Media. Nikomu nie trzeba tłumaczyć jak cenna jest wiedza dlaczego jedna z domen zyskuje więcej ruchu. Clusteric to świetny program dający możliwość odkrycia taktycznych działań konkurencji.
Dzięki połączeniu kompleksowych parametrów analizy linków i słów kluczowych, Clusteric przybliża nas do osiągania lepszych wyników organicznych. Szeroki zakres informacji uzyskujemy dzięki parametrom badanym w modelu porównywania widoczności domen: słowa kluczowe w wynikach organicznych, rankujące podstrony, pozycje w Google, szacowany ruch, tytuł podstrony w Google, zaindeksowanie, parametry Moz.com, parametry Social Shares (udostepnienia w mediach społecznościowych).
Analizując powyższe dowiesz się czy wpis na blogu konkurencji wyświetla się w TOP3. Poznasz taktyki użyte przez konkurencję oraz zobaczysz jaki marketing treści uzupełnia działania SEO. Search Auditor od Clusteric pozwala również na analizę ruchu konkurencji, co możesz wykorzystać by poprawiać jakość swoich działań SEO.
Jak szukać wygasłych domen? Korzystaj z Clusteric, a poznasz najlepsze wolne domeny z historią.
Clusteric Search Auditor to program, który może służyć do wyłapywania ciekawych domen, co znacząco ułatwia link-building. Clusteric posiada specjalny moduł o nazwie „wygasłe domeny„, który pozwala na szukanie wygasłych domen i odnajdywanie tych najcenniejszych pod kątem pozycjonowania.
Analiza wygasłych domen za pomocą tego narzędzia ułatwia wybór jakie domeny najlepiej wybrać do nowych projektów oraz tworzenia stron zapleczowych. Analiza wygasłych domen (podobnie jak analiza linków) posiada w Clusteric dwa warianty: lekki oraz ciężki.
Typowe zastosowanie tego modułu to wybieranie potencjalnie cennych nazw domen (dobra historia, autorytet, popularność, profil linków) z listy wygasłych domen.
Tryb wyszukiwania wygasłych domen jest przydatny do działań SEO opartych o budowę zaplecza (PBN – Private Blog Network), czy techniki BHS. Podczas korzystania z tego modułu, producent zaleca używanie serwerów proxy.
Dodanie bezpłatnego klucza API w konfiguracji jest konieczne do korzystania z danych Moz.com. Dodatkowo, aby pobrać dane Ahrefs i parametry Majestic, konieczne jest skonfigurowanie OpenApps.

Wariant lekki poszukiwania wygasłych domen
Stanowi szybką opcję sprawdzania setek tysięcy domen zgodnie z kryteriami podstawowymi. Jest to zatem pierwszy etap przesiewu wolnych domen, który zawsze jest trudny i czasochłonny. Twórcy Clusteric wiedzą o tym doskonale, więc uprościli ten wstępny proces do minimum. W ten oto sposób, Clusteric staje się programem pozwalającym szybko znaleźć odpowiednią domenę dla konkretnego projektu. Zwiększasz swoją szansę na znalezienie wygasłej domeny, która ma historię, dobre linki i widoczność w mediach społecznościowych.
Proces sprawdzania wolnych i wygasłych domen możemy znacząco uprościć stosując filtry. W Search Auditor można już na początku zdefiniować główne kryteria wyboru (np. ilość obserwatorów na Facebooku: 100+). Przyspiesza to analizę wygasłych domen oraz pozwala na zaoszczędzenie zasobów, ponieważ do analizy trafiają wyłącznie domeny spełniające określone kryteria. W wariancie lekkim poszukiwania wygasłych domen, analiza Clusteric uwzględnia parametry takie jak: odpowiedzi serwera DNS i jego konfiguracja, dostępność domeny na listach black-hat, stopień zaindeksowania domeny w Google, parametry social media, API spamowości, parametry Moz.com dla strony głównej, parametry Alexa.com, parametry WebArchive.org, Pagerank domeny, parametry hostingu, dane o geolokalizacji, dane whois domeny, itd.
Wariant ciężki poszukiwania wygasłych domen
Stanowi znacznie głębszą analizę uwzględniającą dodatkowe parametry, jest to rozszerzenie wariantu lekkiego. Poszukiwanie wygasłych domen w Clusteric w wariancie ciężkim wykorzystuje się głównie do pracy na wcześniej przefiltrowanych listach wygasłych domen. Jesteśmy w stanie w ten sposób wygenerować raport z rozszerzonymi informacjami o domenach, uzyskanymi poprzez analizę większej ilości parametrów. Wariant ciężki poszukiwania wolnych domen rozszerza wariant lekki o kontekst linka, temat strony, słowa kluczowe oraz kilkanaście innych czynników on-site i off-site. Analizowane parametry w tym wariancie zawierają wszystko co wariant lekki polus dodatkowo parametry Ahrefs i Google Cache.
Jak znaleźć potencjalne linki i treści marketingowe? Służy do tego specjalny moduł programu Clusteric Search Auditor.
W narzędziu Clusteric jest specjalny moduł o nazwie „Potencjalne linki & treści”, który służy do analizy potencjalnych miejsc do zdobywania linków i umieszczania treści marketingowych. Program przygotowuje nam raport, który znacząco ułatwia znajdowanie inspiracji dla treści, budowanie linków i strategii marketingowych. Dzięki uzyskanym informacjom szubko i łatwo będziemy mogli nawiązać kontakt z influencerami najlepiej pasującymi do naszego projektu.
Moduł pozwalający na analizę potencjalnych linków i treści jest jednym z najbardziej rozbudowanych modułów całego programu, dlatego tutaj możemy korzystać z aż trzech wariantów: lekkiego, średniego i ciężkiego. Prawdę mówiąc, program w tle tworzy audyt SEO każdej badanej domeny, a użytkownikowi „wypluwa” dane służące do rzetelnej analizy linków przychodzących w ujęciu hipotetycznym. Jest to forma badania w stylu „co by było gdyby akurat w tej domenie znalazł się link prowadzący do mojej strony”. Tryb ten polecamy każdemu do analizy potencjalnych miejsc pod nowe linki i treści marketingowe. Zaznaczamy jednak, że czas analizy zależy od użytego trybu oraz ilości danych.

Clusteric umożliwia znalezienie potencjalnych linków oraz treści na podstawie analizy konkurencji
Zakres opcji w tym trybie audytu SEO stanowi sposób na szukanie najlepszych możliwości marketingowych przy użyciu listy słów kluczowych lub w oparciu o strategię konkurenta. Można je tworzyć w tym trybie lub pracować na podstawie informacji pozyskanych w innych modułach. Dzięki opcji poszukiwania potencjalnych linków i treści dowiesz się jakie strategie działają u konkurencji, a tym samym gdzie warto publikować treści zgodnie z Twoim tematem. Możesz również sprawdzić którzy influencerzy sprawdzą się przy Twoim projekcie albo czy strony (na których chcesz zamieszczać treści marketingowe) są zaufane i dadzą Ci bezpieczne linki.
Trzy warianty analizy potencjalnych linków i treści obejmują wszystkie możliwe zaawansowania analityczne
Przewagę marketingową możesz uzyskać dzięki analizie w oparciu o dane zebrane przez wyszukiwarki. Ranking Google pozwoli Ci dowiedzieć się gdzie i jak promować swoje artykuły, które strony mogą być skuteczne przy publikacji Twoich treści marketingowych. Clusteric dostarcza nam wiedze, którą możemy wykorzystać, by przyciągnąć nowych odwiedzających do swojego sklepu internetowego. Możemy starać się opracowac swoją nową strategię lub podejrzeć jak inni to robią. Uzyskamy w ten sposób wiedzę gdzie umieścić artykuły sponsorowane.
W zależności od wybranego wariantu pracy, analizowane są inne parametry. Co do zasady można przyjąć, iż wariant lekki służy stworzeniu ogólnej listy domen, z którą przechodzimy do wariantu średniego. Tam weryfikujemy domeny do publikacji potencjalnych linków i treści. Po weryfikacji, przechodzimy do wariantu ciężkiego, który zużywa najwięcej czasu i zasobów pozwalając nam na wybór tych najlepszych najbardziej odpowiednich domen do naszego content marketingu oraz najbardziej odpowiednich influencerów.
Parametry analizowane w wariancie lekkim to: wyniki organiczne dla danego słowa kluczowego, API spamowości, obecność na listach black-hat, zaindeksowanie w Google, parametry Moz.com (strona główna), parametry Alexa.com, parametry Web.Archive.org, parametry social media dla strony głównej, page rank, hosting, geolokacja, dane whois. Wariant średni analizy potencjalnych linków i treści uwzględnia wszystkie parametry z wariantu lekkiego plus dodatkowo: parametry onsite i parametry Majestic.
Wariant ciężki analizy potencjalnych linków i treści uwzględnia parametry Moz.com dla podstron, parametry Ahrefs, parametry Majestic dla podstron, parametry social media dla podstron, a ponadto sprawdza czy nie wystąpiła duplikacja treści oraz weryfikuje stan Google cache.
Influencer marketing z wykorzystaniem Search Auditora
Search Auditor pozwala zbudować skuteczną strategię widoczności w Internecie, ponieważ swoimi filtrami oraz parametrami udziela odpowiedzi na wiele nurtujących pytań. Metody analityczne Clusteric dodatkowo pozwalają nam zrozumieć jak w konkretnej sytuacji (niszy tematycznej lub grupie tematów) wyszukiwarka Google określa atrakcyjność strony i jej zakres tematyczny. Korzystając z Clusteric możemy użyć wstępnie określonej listy tematów, co pozwala na zdobycie wiedzy o działaniach konkurencji i/lub wpływowych autorów (influencerów) w konkretnych niszach. Tym samym szybko i łatwo uzyskujemy wiedzę gdzie szukać promocji w zakresie konkretnych tematów i do których influencerów zgłaszać ze swoją reklamą.
Moduł własnej analizy w Clusteric Search Auditor
Cała moc Clusteric Search Auditor dostępna w dowolnej konfiguracji w oparciu o kryteria użytkownika, który ma do dyspozycji wszystkie dostępne parametry. Nieograniczona ilość własnych trybów tworzenia audytów SEO. Jest to idealny moduł do sprawdzania ponadprzeciętnych możliwości Clusteric, a także do tworzenia zaawansowanych w pełni spersonalizowanych raportów linkowania i widoczności domen.

Dostępne jest ok. 120 parametrów i około 50 formuł
Korzystając ze wszystkich dostępnych parametrów i formuł można stworzyć własna analizę w wariancie lekkim, średnim oraz ciężkim. Bez względu czy szukasz szybkiego skondensowanego raportu na temat kilku czynników, czy może chcesz stworzyć bardzo rozbudowany audyt, w module własnej analizy wszystko jest dostępne. Oto kilka przykładów: szybki raport sygnałów społecznościowych, zaawansowany raport o widoczności witryny w Google w oparciu o własne kryteria słów kluczowych, zakresów tematycznych czy parametrów Ahrefs.
Dobór odpowiednich słów kluczowych
Moduł „słowa kluczowe” w Clusteric jest tak samo prosty, jak bardzo przydatny. Ten tryb przeanalizuje wyniki występowania danego słowa kluczowego i dokładnie określi jego trudność, biorąc pod uwagę wiele elementów. Otrzymany raport jest bardzo czytelny, dzięki czemu z łatwością możemy dobrać odpowiednie słowa kluczowe dla swoich treści. Moduł ten jest wykorzystywany do wytypowania „osiągalnych” słów kluczowych. Możemy tym samym opracować zdobywania coraz większej popularności dzięki wspinaniu się po drabinie od słów kluczowych długiego ogona po najszersze słowa kluczowa z największą ilością wyszukiwań.
Kiedy program na podstawie określonych słów kluczowych wytypuje TOP10 wyników wyszukiwań, każdą ze stron poddaje analizie w oparciu o następujące parametry: optymalizacja treści, ramki adwords, czynniki on-site, czynniki off-site, ilość linków (zewnętrzne, wewnętrzne), wiek domen, ruch organiczny, popularność w social media.

Z Clusteric skrócisz czas najbardziej pracochłonnych poszukiwań słów kluczowych
Krokiem w kierunku skutecznego łączenia strategii SEO z marketingiem treści jest określenie potencjalnych słów kluczowych i dostosowanie ich do oczekiwań grupy docelowej. Ustalenie jak trudne są wyszukiwane frazy i jaka jest ilość prowadzącego z nich ruchu, jest procesem długotrwałym i zależy od wielu zmiennych. Korzystając z programu Clusteric możesz skrócić ten czas do niezbędnego minimum. Głównym zadaniem tego trybu jest szybkie przeskanowanie wielu słów kluczowych, a także określenie stopnia ich trudności oraz wyświetlenie jak duży potencjał mają w sobie. Wykorzystanie techniki oszacowania słów kluczowych w połączeniu z parametrami on-site daje doskonałe rezultaty.
Jaki jest sprawdzony crawler do technicznego audytu SEO? Wykorzystaj specjalny moduł w Clusteric Search Auditor.
Clusteric umożliwia techniczny Audyt SEO niczym najpopularniejsze crawlery. Różnica jest taka, że Search Auditor to kombajn umożliwiający eksport danych do excela (tak jak zwykłe crawlery), ale również umożliwia dalszą analizę i dalszy audyt SEO wewnątrz jednego oprogramowania. To wszystko oczywiście w celu poprawy rankingu, zwiększenia szybkości witryn, lepszej widoczności w Google oraz wyeliminowania błędów indeksowania.
Moduł „Audyt on-site” w Clusteric Search Auditor wzniesie Twoje techniczne SEO na najwyższy poziom
Audyt on-site jest jednym z najważniejszych aspektów, jakich należy się trzymać podczas rozpoczynania działań SEO i jest jednym z najprostszych do wprowadzenia. Dzięki temu modułowi w Clusteric, poprawisz swoją stronę w taki sposób, aby działała szybciej, była pozbawiona błędów i miała lepszy indeks niż strony konkurencji. Dostosujesz również strukturę i zawartość strony tak, aby wszystko działało płynnie. Search Auditor w ramach zapisanego projektu może prowadzić listę najlepszych słów kluczowych, co ułatwia korzystanie z widoczności danych uzyskiwanych z długiego ogona.

Audytor indeksuje Twoją stronę internetową, zbiera jej podstrony i sprawdza ich parametry, a także wykrywa możliwe problemy z funkcjonowaniem strony. Clusteric robi to śledząc wewnętrzne linki, podobnie jak roboty wyszukiwarek internetowych. Takie działanie umożliwia łatwe zbadanie witryny z punktu widzenia pozycjonowania, wyeksportowanie wyników do pliku xls/pdf oraz przygotowanie raportu dotyczącego optymalizacji witryny. Program wykonuje zatem za Ciebie pracę, która ludzkim twórcom audytów SEO zajmuje wiele dni pracy.
Clusteric w ramach modułu „Analiza OnSite” bada następujące parametry: adresy url, odpowiedź serwera, meta keywords, meta description, open graph, title, nagłówek h1, nagłówki h2-h7, architektura strony, nasycenie słowami kluczowymi, linki przychodzące, linki wychodzące, słowa kluczowe w anchorach, wielkość dokumentu, adres IP serwera.
Jak czytać dane z Google Search Console? Skorzystaj z importu linków i błędów z GSC do Clusteric.
Moduł „Google Search Console” stanowi jeden z najbardziej precyzyjnych modułów do analizy własnej strony internetowej w ramach całego narzędzia Clusteric Search Auditor. Program umożliwia jednorazowy import do 1 000 000 (słownie miliona!) wierszy z Google Search Console. Można tym samym sprawdzać kompletne wyszukiwania oraz błędy indeksowania. Dzięki użyciu Google API, możliwe jest uzyskanie znacznie obszerniejszych raportów i wyciągania zdecydowanie lepszych wniosków niż z przeglądania zwykłego ubogiego interfejsu Google Search Console.

Clusteric to także dobry sposób na zobaczenie więcej niż pozwala na to Google Search Console
Do Clusteric możliwy jest import z GSC wyszukiwania, wyświetlenia, kliknięcia, CTR i błędy indeksowania. Clusteric analizuje pozyskane z importu dane szybko i bez ograniczeń interfejsu Search Console. Google jednorazowo dostarcza dane dla miliona wierszy na domenę. Te dane można łatwo zaimportować do Search Auditora, w którym dostępne są filtry importu. Wyniki analizy możemy eksportować do formatu .xls, dzięki czemu opcje eksportu są w zasadzie nieograniczone.
Jak pozyskać leady i dużo zimnych kontaktów? Clusteric ma na to sposób. Wykorzystaj specjalny moduł do zbierania kontaktów.
Chyba nie ma handlowca lub przedsiębiorcy, który choć raz w życiu nie spędzałby godzin lub dni na przeszukiwaniu internetu i zbieraniu kontaktów. Męczące, czasochłonne i do tego nieskuteczne – brzmi znajomo? Moduł „zbieracz kontaktów” rozwiązuje te problemy i wykonuje za nas najwięcej czarnej roboty przy gromadzeniu „zimnych” kontaktów oraz leadów. Poprzez skanowanie stron internetowych, Clusteric umożliwia szukanie informacji dotyczące danych kontaktowych i kont z różnych stron internetowych oraz prezentuje dane kontaktowe na nieograniczonej liście. W ten oto sposób z nieograniczonej ilości domen jesteśmy w stanie szybko wyodrębnić i pozyskać dane kontaktowe, w tym profile w mediach społecznościowych.

Search Auditor to łatwe i szybkie rozwiązanie do zbierania danych kontaktowych oraz adresów profili społecznościowych ze stron internetowych
Ostatni opisywany tutaj moduł Clusterica pozwala na generowanie baz danych potencjalnych klientów opierając się na listach słów kluczowych. Tym samym umożliwia znalezienie potencjalnych klientów i ich adresów e-mail. Skuteczny handlowiec wykorzysta te dane chociażby wysyłając kampanię “outbound” lub dodając znalezione osoby do swojej sieci LinkedIn. Mnogość kontaktów w taki sposób pozyskanych jest wręcz nieograniczona.
Zbieracz kontaktów w Clusteric bywa też określany jako “generator leadów”. Jest to moduł ekstrakcji kont e-mail i profili social media. Jako narzędzie jest bardzo przydatny do tworzenia potencjalnych klientów oraz partnerów do podejmowania działań marketingowych. Pamiętajmy, że cały czas mówimy o marketingu internetowym, marketingu treści oraz lepszych wynikach w wyszukiwarkach. Jak zatem praktycznie możemy wykorzystać zbieracz kontaktów? Do kontaktu z najlepszymi stronami lub autorami dla naszego marketingu treści. Prosty przykład: prowadzimy dużą kampanię linkbuildingową, a w wyniku analizy stwierdzamy, że chcemy zamieścić linki oraz teksty sponsorowane na kilkuset portalach. Chce nam się przeklikiwać je ręcznie? Najczęściej nie. Wrzucamy zatem listę takich domen do Clusteric, a ten wyodrębnia nam czytelne dane kontaktowe do każdego potencjalnego partnera biznesowego.
Zbieracz kontaktów to świetne narzędzie do działań PR oraz dla rzeczników prasowych
Moduł posiada wbudowany harvester, w związku z czym do pozyskania kontaktów wymagana jest jedynie lista słów kluczowych identyfikujących potencjalnych klientów lub partnerów. Możemy podać grupę słów kluczowych charakteryzujących media branżowe, aby pozyskać adresy e-mail oraz linki do profili w mediach społecznościowych dla redakcji oraz poszczególnych dziennikarzy. Skracamy tym samym czas oraz drogę dotarcia do mediów, do których możemy przekazywać nasze treści marketingowe oraz budować pozytywny wizerunek.
Czy wiesz, że Clusteric Search Auditor to program – następca SEO Odkurzacza?
Historia tego genialnego narzędzia zaczyna się mniej więcej na przełomie 2012 i 2013 roku, kiedy to Google postanowiło zmienić swoją politykę odnośnie linkowania do stron i oceny stron (m.in. Pagerank) na bazie linków przychodzących. Decydujący okazał się dzień 3 lipca 2013 roku, w którym wielu właścicieli stron internetowych w Polsce otrzymało powiadomienie o nienaturalnych linkach. Takie powiadomienie było niczym rózga i pokiwanie palcem od Wujka Google, co spowodowało drastyczny wzrost zainteresowania analizą linków. Zainteresowanie to pojawiało się z każdej możliwej strony, wśród twórców stron internetowych, SEO, specjalistów od pozycjonowania, Klientów, a także „zwykłych” właścicieli stron internetowych samodzielnie dbających o swoją wirtualną wizytówkę.
Konieczność analizy profilu linków przychodzących stała się zatem czymś normalnym, i tak jest do dzisiaj. Nagły wzrost zapotrzebowania pobudził zatem programistów do tworzenia narzędzi pomagających analizę backlinków, profili linków oraz wszystkiego co związane jest z linkowaniem zewnętrznym. Na polskim rynku, już w 2013 roku pojawił się SEO Odkurzacz, który szybko zyskał popularność. Duże grono użytkowników oraz początkowo prosta intuicyjna obsługa sprawiły, że SEO Odkurzacz bił rekordy w ilości pobrań.
Początkiem 2016 roku programiści związani z SEO Odkurzaczem wydali nowy program, który swoimi funkcjami znacznie przewyższał pierwszy projekt. Tym samym zakończyła się era SEO Odkurzacza, który dalej nie był rozwijany. Natomiast Clusteric Search Auditor stał się projektem o zasięgu międzynarodowym. Nowy Clusteric zyskał takie funkcje jak analiza profilu linków, analiza konkurenta, analiza widoczności w Google, link prospecting, śledzenie wygasłych domen oraz analiza użytkownika. Interfejs Clusterica również jest znacznie bogatszy od SEO Odkurzacza, ponieważ jest czytelny zarówno w języku polskim, jak i w języku angielskim. Clusteric tym samym stał się kompletnym narzędziem SEO dającym pomiar ponad 100 parametrów, ponad 50 formuł oceny linków i – co nie bez znaczenia – oferuje połączenie analiz on-site, off-site i widoczności.
Czy Clusteric wymazał całkowicie swojego poprzednika SEO Odkurzacz? Niekoniecznie. O gigantycznej popularności SEO Odkurzacza może świadczyć fakt, że minęło już 10 lat od premiery, 6 lat od powstania następcy (czyli Clusteric Search Auditor), a liczba pytań o SEO Odkurzacz jest nadal całkiem spora.