Semstorm

Czym jest Semstorm?

Semstorm to dostępne w formie webowej aplikacji narzędzie do automatyzacji marketingu internetowego, które zapewnia właścicielom witryn i firmom wszystkie potrzebne narzędzia do skutecznego i skutecznego marketingu online. Narzędzie oferuje szeroką gamę funkcji, takich jak monitorowanie słów kluczowych, optymalizacja SEO, tworzenie raportów, monitorowanie wyników w wyszukiwarkach i wiele więcej.

Semstorm jest jednym z najbardziej popularnych narzędzi wykorzystywanych w marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Jako narzędzie do analityki internetowej, został zaprojektowany po to, aby pomóc marketerom i przedsiębiorcom w optymalizacji ich pozycji w wynikach wyszukiwania. Narzędzie to umożliwia monitorowanie wyników wyszukiwania, wykonywanie optymalizacji słów kluczowych i śledzenie konkurencji. Dzięki tej aplikacji marketerzy mogą łatwo monitorować swoje pozycje w wynikach wyszukiwania, a także analizować działania konkurencji.

Kolejną bardzo pozytywną cechą Semstorm jest to, że użytkownicy mogą łatwo monitorować swoje pozycje w wynikach wyszukiwania. Narzędzie to umożliwia tworzenie raportów dotyczących pozycji w wynikach wyszukiwania, co pozwala na szybkie wykrywanie zmian w pozycjach. Uwzględniana jest również sezonowość słów kluczowych, aby interpretacje wyników były najbardziej zbliżone do prawdy. Raporty te są bardzo przydatne dla marketerów, ponieważ pozwalają im na monitorowanie postępów w optymalizacji wyników wyszukiwania. Semstorm jest zatem świetnym narzędziem do optymalizacji wyników wyszukiwania i zapewnia użytkownikom wiele korzyści.

Jak Semstorm może Ci pomóc?

Narzędzie online do content marketingu, jakim jest Semstorm, ułatwia codzienną pracę z tekstem i pozycjonowaniem stron internetowych w oparciu o słowa kluczowe. Mówimy tutaj zatem o kompleksowej aplikacji do content marketingu (marketingu treści). Poszczególne moduły pomogą Ci na konkretnych etapach prac. Zaczynasz od analizy własnej strony, po czym możesz dokonać kompleksowej analizy słów kluczowych stosowanych przez konkurencję i odpowiednich dla Ciebie. Dzięki wyciągniętym wnioskom możesz przygotować odpowiednią treść, przy pisaniu której wiele ułatwi Ci Asystent Contentu. Na koniec możesz skorzystać ze stałego monitoringu pozycji oraz słów kluczowych, aby na bieżąco doskonalić swoje działania i/lub utrzymać już osiągnięty wysoki wynik.

Najważniejsze funkcje Semstorm

Funkcje narzędzia Semstorm są podzielone na specjalne moduły odpowiadające etap prac marketerów i specjalistów od pozycjonowania stron internetowych.

Słowa kluczowe – sprawdź, czego szukają Twoi klienci.

  • Otrzymuj sugestie z różnych źródeł – wyszukiwarek, e-commerce’ów, serwisów video.
  • Pozyskaj najświeższe dane w trybie rzeczywistym.

Asystent Contentu – oprzyj się na twardych danych, by znaleźć najlepsze słowa rywali.

  • Skup się na tym co ważne – pisaniu. Nudne analizy zostaw Asystentowi.
  • Optymalizuj artykuł pod SEO i wymagania czytelnika w tym samym czasie.

Audyty – przeprowadzaj nowatorskie audyty w technologii Google Lighthouse.

  • Stwórz audyty treści i pisz rewelacyjne artykuły. *
  • Dostosuj CPU i prędkość internetu, aby sprawdzić rzeczywiste problemy ze stroną.*

Analiza stron – sprawdź widoczność swojego dowolnego konkurenta.

  • Porównaj do 5 stron na raz.
  • Znajdź najlepsze sekcje i artykuły rywali.

Monitoring pozycji – monitoruj biznes lokalny, krajowy i światowy.

  • Dokładne wyniki dla smartfonów i komputerów.
  • Wygeneruj raporty, w których na pierwszy rzut oka zobaczysz wszystkie anomalie.

Panel informacyjny w Semstorm to podstawowe źródło informacji

Panel informacyjny pozwoli Ci szybko sprawdzić widoczność strony w wyszukiwarce. Wykresy na górze pokazują dane historyczne Twojej strony. Zakres dat zmienisz w kalendarzu w prawym górnym rogu, a sposób wyświetlania danych w ujęciu dziennym, tygodniowym lub miesięcznym ustawiasz za pomocą przycisków po lewej stronie kalendarza.

Wprowadzenie do panelu informacyjnego w Semstorm.

Wykres „Słowa kluczowe i ruch” informuje na ile słów TOP 10 i TOP 50 jest widoczna strona oraz pokazuje jej wskaźnik ruchu. Najlepiej, gdy wszystkie linie na wykresie stabilnie rosną. Jeśli widzisz załamania, sprawdź, czy na dole znajduje się kolorowa ikona. Najedź na nią, a podpowiemy, jaka mogła być przyczyna nagłego spadku lub wzrostu. Widoczność każdego elementu na wykresie możesz zmienić klikając link w legendzie. Ukryte elementy są wyszarzone.

Wykresy widoczności SEO i PPC określają zasięg Twojej strony w wynikach wyszukiwania dla SEO i Google Ads. W wyliczeniu widoczności uwzględniamy pozycje słów i ich liczbę wyszukiwań. Optymalnie, gdy wykres stabilnie rośnie. Podsumowanie statystyk znajdziesz na prawo od wykresów. W przypadku, gdy porównujesz się z konkurencją, kliknij w link Pokaż pozostałe, żeby zobaczyć statystyki wszystkich domen.

Pamiętaj, że ruch to wskaźnik wyłącznie porównawczy, którego możesz użyć przy analizie konkurencji i z pewnością będzie się różnić od wskaźnika ruchu w Twoim Google Analytics czy Google Ads. Pod wykresami umieszczone są filtry. Aby dowiedzieć się o nich czegoś więcej, kliknij w link, który pojawił się na filmie lub w ikonę pomocy w ramce z filtrami.

Raport widocznośc SEo w panelu informacyjnym Semstorm.

Uwaga! Miesięczny wykres słów kluczowych jako jedyny nie reaguje na filtry. Pozostałe dane na wykresach oraz w tabelach zmieniają się w zależności od nałożonych filtrów. Pod filtrami znajdziesz wykresy półkołowe. Pierwszy z nich jest dostępny dla wszystkich rodzajów kont, także darmowych. Obrazuje stosunek słów nowych do utraconych. Im większe jest zielone pole na wykresie, tym lepiej. Przewaga czerwonego pola oznacza, że widoczność Twojej strony spada. Drugi i trzeci wykres dostępne są tylko w płatnych pakietach. Odsetek słów TOP 10 pokazuje, ile ze słów kluczowych znajduje się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Im więcej słów znajduje się w TOP10, tym bardziej skuteczne są działania. Zakres ruchu przydatne jest dla większość stron i serwisów. Pokazuje jak rozkłada się indeks ruchu pomiędzy subdomenami.

Pod wykresami półkołowymi znajdziesz sekcje SEO i Google Ads. Zobaczysz tam najpopularniejsze słowa kluczowe oraz konkurentów. W prawym górnym rogu każdego boksu znajdziesz przyciski do pełnych raportów. W nagłówkach danych tabelarycznych możesz najechać na ikonę ze znakiem zapytania, aby dowiedzieć się więcej o prezentowanych danych. Jeśli sekcja SEO będzie pusta, może to znaczyć, że strona nie wystąpiła w Top 50 dla żadnego z 22 milionów monitorowanych przez nas słów kluczowych. Natomiast pusta sekcja Google Ads może oznaczać, że strona nie emitowała reklam Google Ads (dawniej AdWords) bez targetowania na lokalizację, zainteresowania itd. Jeśli masz jakieś pytania, napisz do nas na adres e-mail, który znajduje się w opisie filmu, albo skorzystaj z okienka czatu w prawym dolnym rogu w aplikacji.

Zajmujesz się SEO? Słowa kluczowe bez problemu przeanalizujesz za pomocą Semstorm.

Raport SEO umożliwi Ci analizę strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. W zakładce „SEO słowa kluczowe” znajdziesz wykresy z rozkładem pozycji, chmurą tagów i udziałem rynku. Rozkład pozycji informuje, na jaką liczbę słów kluczowych widoczna jest domena na różnych pozycjach w wynikach wyszukiwania. I tak np. witryna z pl na 60 słów kluczowych wyświetla się na pierwszej pozycji i przykładowo na 92 frazy na dziesiątej pozycji. Najlepiej, gdy możliwie dużo słów znajduje się na początku wykresu. Chmura tagów to zbiór słów najczęściej pojawiających się we frazach. Fraza może składać się z jednego, dwóch, a nawet trzech wyrazów. Wykres „udział rynku” przedstawia natomiast, do jakich kategorii należą słowa, na które strona pojawia się w wynikach wyszukiwania.

Raport SEO słowa kluczowe w Semstorm w widoku podstawowym.
Raport SEO słowa kluczowe w Semstorm w widoku podstawowym.

Uwaga! Dane na wykresach zmieniają się w zależności od tego, którą zakładkę w tabeli obecnie analizujesz.

Kolejnym elementem są filtry. Główną częścią tego raportu jest jednak tabela zawierająca słowa kluczowe. W trybie podstawowym zobaczysz takie informacje jak: słowo kluczowe, pozycja, ruch, liczba wyszukiwań i konkurencyjność.

Dane dotyczące trendów CPC czy zmiany pozycji są widoczne w trybie zaawansowanym. Tryb ustawia się w lewym dolnym rogu. Wyniki możesz sortować malejąco lub rosnąco klikając w nagłówki poszczególnych kolumn. Pamiętaj, że wskaźników ruchu czy CPC nie należy traktować dosłownie. Są to wartości szacowane, służące do analizy porównawczej konkurentów w ramach narzędzia Semstorm i nie powinno się ich porównywać do danych rzeczywistych. W tabeli umieściliśmy zakładki „nowe wzrosty i spadki” oraz „utracone”. „Nowe” są to nowe słowa kluczowe, na które strona wystąpiła w TOP 50 w ciągu ostatnich 30 dni. Oznaczone na zielono i czerwono „wzrosty i spadki” pokazują jak zmieniła się pozycja strony na daną frazę w porównaniu z ostatnim skanem. Pozwala Ci to na śledzenie historii swojej strony oraz jej aktualnej pozycji. Słowa utracone to te, na które analizowana domena nie pojawia się już w TOP 50. Warto mieć je na uwadze, aby kontrolować, czy Twoja witryna nie wypadła poza TOP 50 na bardzo ważne dla Ciebie frazy. Ostatnim elementem jest zakładka „grupy słów kluczowych”. Dzięki niej zobaczysz, jakie słowa najczęściej pojawiają się w zapytaniach internautów prowadzących do Twojej strony. Klikając w grupę, a następnie podgrupę wygenerujesz tabelę z listą słów kluczowych, które warto przeanalizować.

Raport SEO słowa kluczowe w Semstorm w widoku zaawansowanym.
Raport SEO słowa kluczowe w Semstorm w widoku zaawansowanym.

Otrzymane frazy obrazują bowiem sposób, w jaki internauci wpisują tekst w wyszukiwarkę. Zwróć uwagę na dobór słów, kolejność wyrazów we frazie czy odmianę gramatyczną. Takie informacje mogą być przydatne do optymalizacji zawartości Twojej witryny. Zatem Semstorm również podpowie Ci słowa kluczowe, z których warto korzystać, aby lepiej być widocznym w organicznych wynikach wyszukiwania. Każde słowo w tabeli możesz osobno filtrować przy pomocy strzałki znajdującej się obok frazy. Menu obok słowa kluczowego pozwoli Ci także szybko skorzystać z innych narzędzi systemu: słownika, sugestera czy generatora tematów. Z pomocą słownika błyskawicznie przeszuka miliony słów kluczowych i wybierzesz te najlepsze dla Twojego biznesu. Sugester pomoże Ci rozbudować kampanie SEO i Google Ads o słowa z długiego ogona, natomiast generator tematów podsunie pomysły na nowe treści. Ta możliwość wyszukiwania tematów wprost łączy Twoje ambicje jako redaktora/sprzedawcy z intencjami użytkowników. Pamiętaj, że każdy wykres oraz dane z tabeli możesz wyeksportować na swój komputer. Wystarczy, że w przypadku tabeli klikniesz Eksportuj. Przycisk znajduje się pod tabelą na dole strony. Z kolei wykres możesz wyeksportować do wybranego formatu klikając w menu znajdujące się po prawej stronie wykresu.

Raport o konkurencji SEM/SEO w Semstorm

Z raportu „SEO Konkurenci” dowiesz się, które serwisy występują na te same słowa kluczowe, co podana przez Ciebie domena. Wykres „konkurenci” przedstawia, jak strona wypada na tle innych witryn. Aby zwiększyć przejrzystość wykresu, zaznacz myszką interesujący Cię obszar. Do pierwotnego widoku powrócisz używając przycisku w prawym górnym rogu. Możesz także ukrywać i przywracać wybranego konkurenta, klikając jego nazwę w legendzie pod wykresem.

Raport konkurencji w wynikach wyszukiwania dostępy w Semstorm stanowi rozbudowany raport SEO konkurenci.

Przejdźmy do analizy diagramu dotyczącego analizy konkurencji w Google. Największa kropka na wykresie to Twoja domena. Pozostałe kropki to serwisy, z którymi Twoja strona konkuruje w wynikach wyszukiwania. Wielkość kropki zależy od liczby wspólnych fraz. Kropka jest tym większa, im więcej słów dana witryna współdzieli z Twoją stroną. Położenie kropki bliżej lewej lub prawej strony wykresu zależy od liczby słów kluczowych, na które widoczna jest domena. Im więcej słów kluczowych zawiera serwis, tym dalej na prawo znajduje się kropka. Z kolei wysokość położenia kropki warunkuje wskaźnik ruchu. Im większy jest ruch na danej stronie, tym kropka jest wyżej. Pod wykresem zamieszczone są natomiast informacje o liczbie konkurentów dla analizowanej przez Ciebie domeny.

Drugim elementem raportu jest tabela z listą konkurentów. Wyznaczone są tam serwisy, które występują na te same słowa co Twoja witryna. Zakładka „podobni konkurenci” prezentuje realnych rywali, czyli strony zbliżone do Twojej domeny pod kątem ogólnej liczby fraz. Natomiast w zakładce „wszyscy konkurenci” zobaczysz wszystkie strony widoczne na wspólne słowa, w tym również tak duże serwisy jak np. YouTube czy Wikipedia. Aby porównać domenę z jedną stroną, kliknij bezpośrednio jej nazwę. Jeśli chcesz porównać kilka stron jednocześnie, zaznacz wybrane pola checkbox po lewej stronie i kliknij zielony przycisk „porównaj” znajdujący się pod tabelą. Pamiętaj, że wykres oraz dane z tabeli możesz wyeksportować na swój komputer. Wystarczy, że w przypadku tabeli klikniesz Eksportuj. Przycisk znajduje się pod tabelą na dole strony. Z kolei wykres możesz wyeksportować do wybranego formatu klikając w menu znajdujące się po prawej stronie wykresu.

Raport SEO strony internetowej za pomocą aplikacji Semstorm

Raport „SEO strony” jest szczególnie przydatny, gdy analizujesz większe serwisy. Ułatwi Ci on obserwację stron docelowych oraz sekcji. W raporcie SEO strony znajdziesz wykresy z rozkładem pozycji, chmurą tagów i udziałem rynku. Rozkład pozycji informuje, na jaką liczbę słów kluczowych widoczna jest domena na różnych pozycjach w TOP 50. Chmura tagów to zbiór słów najczęściej pojawiających się we frazach. Wykres „udział rynku” przedstawia natomiast, do jakich kategorii należą słowa, na które dana strona pojawia się w wynikach wyszukiwania.

Raport SEO strony wygenerowany w  Semstorm.

Główną częścią tego raportu jest jednak tabela zawierająca informacje o stronach docelowych i sekcjach witryny. Zakładka „strony docelowe” prezentuje liczbę słów dla poszczególnych adresów URL, a także szacowany ruch jako parametr do oceny ich potencjału. Jeśli chcesz zobaczyć, na jakie frazy jest widoczna któraś z podstron, kliknij w wybrany URL. Raport „sekcje” przedstawia na ile słów widoczne są sekcje strony i jaki mają wskaźnik ruchu. Aby przyjrzeć się bliżej dowolnej sekcji, kliknij w link z jej nazwą.

Pamiętaj, że każdy wykres oraz dane z tabeli możesz wyeksportować na swój komputer. Wystarczy, że w przypadku tabeli klikniesz Eksportuj. Przycisk znajduje się pod tabelą na dole strony. Z kolei wykres możesz wyeksportować do wybranego formatu klikając w menu znajdujące się po prawej stronie wykresu.

Z Semstorm analiza subdomen jest łatwa, możliwa jest także automatyzacja raportów SEO o poddomenach

Raport „subdomeny” przedstawia jakie poddomeny Twojej strony są widoczne w wyszukiwarce. W raporcie subdomeny znajdziesz wykresy z rozkładem pozycji, chmurą tagów i udziałami rynku. Rozkład pozycji informuje na jaką liczbę słów kluczowych widoczna jest strona na różnych pozycjach w TOP 50. Chmura tagów to zbiór słów najczęściej pojawiających się we frazach. Wykres „udział rynku” przedstawia natomiast, do jakich kategorii należą słowa, na które poddomeny pojawiają się w wynikach wyszukiwania.

Raport SEO o poddomenach z łatwością wygenerujesz w Semstorm za pomocą funkcji raport SEO Subdomeny.

Kolejnym elementem są filtry. Aby dowiedzieć się o nich czegoś więcej, kliknij w link, który pojawił się na filmie lub w ikoną pomocy w ramce z filtrami. Uwaga! Dane na wykresach i w tabeli zmieniają się w zależności od nałożonych filtrów. Trzecim elementem raportu jest tabela z listą subdomen. W tabeli zobaczysz dane dotyczące liczby słów oraz ruchu. Aby przejść do analizy wybranej poddomeny, kliknij w wybrany URL albo skorzystaj z rozwijanego menu. Dzięki temu specjalnemu raportowi, wiele działań SEO na subdomenach staje się zdecydowanie łatwiejszych. Można zatem śmiało stwierdzić, iż mamy do czynienia z narzędziem, którego funkcjonalność wspiera SEO subdomeny.

Semstorm to narzędzie ułatwiające analitykę reklam Google Ads lub AdWords

Raporty Google Ads (dawniej: raporty AdWords) umożliwią Ci analizę widoczności Twoich reklam oraz porównanie ich z reklamami konkurencji. W zakładce „Google Ads słowa kluczowe” znajdziesz wykresy z chmurą tagów i udziałem rynku. Chmura tagów to zbiór słów najczęściej pojawiających się w zapytaniach internautów prowadzących do Twoich reklam. Wykres „udział rynku” przedstawia natomiast, do jakich kategorii należą słowa, na które wyświetlają się reklamy Google Ads z danej strony. Uwaga! Dane na wykresach i w tabeli zmieniają się w zależności od nałożonych filtrów.

Główną częścią tego raportu jest tabela zawierająca słowa kluczowe. Zakładka „słowa kluczowe” przedstawia frazy, na jakie Twoje reklamy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. W trybie podstawowym zobaczysz takie informacje jak: słowo kluczowe pozycja, ruch, liczba wyszukiwań i konkurencyjności. Dane dotyczące trendów CPC, budżetu czy zmiany pozycji są widoczne w trybie zaawansowanym. Tryb ustawia się w lewym dolnym rogu. Pamiętaj, że wskaźników ruchu CPC czy budżetu nie należy traktować dosłownie. Są to wartości szacowane, służące do analizy porównawczej konkurentów w ramach narzędzia Semstorm i nie należy ich porównywać do danych rzeczywistych.

Raport PPC o słowach kluczowych w Semstorm można z łatwością wygenerować w zakładce Google Ads słowa kluczowe (dawniej AdWords słowa kluczowe).

Każde słowo w tabeli możesz osobno filtrować przy pomocy strzałki znajdującej się obok frazy. Menu obok słowa kluczowego pozwoli Ci także szybko skorzystać z innych narzędzi systemu: słownika, generatora tematów czy optymalizator treści stron. Zakładka „Grupy słów kluczowych” przedstawia z kolei słowa najczęściej pojawiające się w zapytaniach internautów, w odpowiedzi na które wyświetlają się Twoje reklamy. Pamiętaj, że każdy wykres oraz dane z tabeli możesz wyeksportować na swój komputer. Wystarczy, że w przypadku tabeli klikniesz Eksportuj. Przycisk znajduje się pod tabelą na dole strony. Z kolei wykres możesz wyeksportować do wybranego formatu, klikając w menu znajdujące się po prawej stronie wykresu.

Zaawansowane filtry Semstorm ułatwiają prace oraz interpretację danych SEO/SEM

Filtry zaawansowane Semstorm dają możliwość bardzo dokładnej analizy słów kluczowych wykorzystywanych przez Ciebie i konkurencję. W różnych raportach zauważysz różne filtry, np. w raportach SEO możesz wybrać filtr „zmiana pozycji”, którego nie zobaczysz w raportach Google Ads. W tym filmie kolejno omówimy wszystkie rodzaje filtrów. Co istotne, filtry mogą uwzględniać zaznaczone przez Ciebie wymagania bądź je wykluczać. Wybierz więc odpowiednią opcję. Drugie pole zawiera listę filtrów możliwych do zastosowania.

Filtry zaawansowane w raportach Seo Semstorm. Narzędzie Semstorm pozwala na liczne zaawansowane filtry wyników seo.

Filtry w Semstorm podzielone zostały na filtry domenowe i filtry słów kluczowych. W przypadku nakładania któregoś z filtrów domenowych pojawia się dodatkowe pole wyboru domeny. Widzisz tu te same witryny, które wcześniej dodałeś do analizy porównawczej. W skrajnie prawym polu wpisz warunek. Dla filtrów związanych z pozycją, ruchem CPC i konkurencyjnością jako warunku użyj liczby. W polu obok po lewej masz do dyspozycji rodzaje dopasowania: mniejsze lub równe, równa się, pomiędzy oraz większe lub równe. Dla filtrów „subdomena”, „URL” czy „słowa kluczowe” warunkiem będzie wpisany przez Ciebie wyraz bądź grupa wyrazów. Rodzaje dopasowania, jakie możesz dla nich wykorzystać to: zaczyna się od równa się zawiera oraz kończy się na.

Filtry domenowe

Przejdźmy do omówienia kolejnych filtrów. Zaczynamy od filtrów domenowych.

Filtr „poprzednia pozycja” pozwala sprawdzić jak zmieniła się pozycja strony na określone słowo w stosunku do poprzedniego pomiaru.

Filtr „pozycja” umożliwi Ci dokładną analizę pozycji Twojej domeny w TOP 50 na różne słowa kluczowe.

Filtr „ruch” służy do określenia jakości słowa kluczowego. Pamiętaj, że ruch w Semstorm nie jest tym samym wskaźnikiem, który widzisz w Google Analytics lub innych systemach web analitycznych. To wielkość porównawcza, dzięki której możesz przede wszystkim porównać efektywność swoich działań do działań konkurentów.

Filtr „subdomena” pozwala wykluczyć lub uwzględnić w analizie konkretne subdomeny tematyczne, o ile badana witryna takowe posiada.

Filtr „tylko nowe” jest widoczny jedynie w raportach SEO. Wskaże frazy, na które Ty lub konkurent pojawiliście się niedawno w wynikach wyszukiwania.

Filtr „URL” umożliwia analizę sekcji stron lub poszczególnych stron docelowych. Jest idealny w przypadku prowadzenia działań z zakresu content marketingu.

Filtry domenowe w Semstorm.

Ciekawe triki z filtrami domen w Semsotrm

Filtr „pozycja” pomoże np. wyznaczyć frazy, na które Twoja konkurencja znajduje się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, a Ty poza nią. Wystarczy, że założysz filtr na swoją stronę „pozycja większa lub równa 11”, a na stronę konkurenta „pozycja mniejsza lub równa 10”.

Filtracja po adresie URL umożliwi Ci analizę widoczności artykułów lub stron produktowych Twoich i konkurencji. Zmiana pozycji pozwala z kolei na filtrację po spadkach i wzrostach. Możesz np. sprawdzić, na które słowa kluczowe spadłeś, a Twoja konkurencja poprawia swoje pozycje. Wystarczy, że założysz filtr na swoją stronę „zmiana pozycji pomiędzy minus 50 i minus 1”, a na stronę konkurenta „zmiana pozycji pomiędzy 1. i 50”.

Filtry słów kluczowych w Semstorm

Przejdźmy do omówienia filtrów słów kluczowych. Dzięki nim możesz precyzyjnie wybrać słowa kluczowe do pozycjonowania lub reklam Google Ads. Uwaga! Filtry przechodzą pomiędzy raportami, dzięki czemu nie musisz za każdym razem aplikować ich od nowa. Na filtry reagują również dane zamieszczone w tabeli oraz wykresy. Jeśli masz jakieś pytania, napisz do nas na adres e-mail albo skorzystaj z okienka czatu w prawym dolnym rogu.

  • Filtr „CPC” pozwoli Ci na wyznaczenie słów nie przekraczających Twojej maksymalnej stawki za kliknięcie. Jest bardzo ważne, jeśli planujesz zebrać słowa kluczowe do kampanii Google Ads.
  • Filtr „konkurencyjność” umożliwia wyznaczenie fraz trudnych bądź łatwych w pozycjonowaniu.
  • Filtr „rodzaje wyników” jest idealny, jeśli chcesz wykluczyć lub uwzględnić inne elementy pojawiające się w wynikach wyszukiwania na dane słowa kluczowe, np. reklamy Google Ads, obrazki, kalkulatory czy sitelinki.
  • Filtr „rynek” dotyczy natomiast tematyki słowa kluczowego.
  • Filtr „słowo kluczowe” pozwala z kolei zawęzić wyniki wyłącznie do interesującej Cię tematyki.
  • Filtr „Słowo kluczowe jest marką”, umożliwia wykluczenie fraz branżowych konkurencji z Twojej analizy.
  • Filtr „trendy” pomaga wyznaczyć frazy popularne w danych okresach roku. Jest to istotny filtr, jeśli prowadzisz biznes sezonowy.
  • Filtr „wyszukiwania” pozwoli Ci z kolei na wyznaczenie słów wpisywanych do wyszukiwarki często lub takich, które wpisywane są względnie rzadko.
Filtry słów kluczowych w raportach SEO w Semstorm.

Konkurencyjność to wewnętrzny wskaźnik Semstorm, którego wartość narzędzie określa w skali od zera do dziesięciu. Zależy od liczby i jakości stron, a także od liczby reklam wyświetlających się na dane słowo kluczowe. Im wyższa konkurencyjność, tym zazwyczaj trudniej jest osiągnąć wysokie pozycje. Warto w takim przypadku rozważyć na wstępie promocję w Google Ads, zwłaszcza jeśli średnie stawki CPC są zachęcające. 

Przy pomocy filtra „rynek” dotrzesz do segmentu rynku związanego z daną frazą. Masz do dyspozycji 25 opcji dopasowania, np. finanse, literatura czy zdrowie.

Rodzaj dopasowania słów kluczowych w Semstorm

Wykorzystując filtr „słowa kluczowe” możesz skorzystać z różnych rodzajów dopasowania.

  • „RegExp” dla wyrażeń regularnych zaczyna się od. Wówczas wyświetlą się frazy rozpoczynające się od wpisanego przez Ciebie słowa.
  • „Równa się” Oznacza dokładnie to słowo, które wpiszesz.
  • „Z synonimami” uwzględni wyrazy bliskoznaczne.
  • „Powiązane” – wyświetlą się wyrażenia z pokrewnych tematów.
  • „Zawiera” – gdzieś w środku musi znaleźć się słowo w dokładnie takiej formie jak wpisałeś.
  • „Kończy się na” – zobaczysz frazy kończące się wpisanym przez Ciebie słowem.
  • „Język naturalny” uwzględnia odmiany gramatyczne wyrazów.

Semstorm jako narzędzie do zarządzania treścią

Narzędzie analizy tekstu Semstorm stanowi atrakcyjne narzędzie wspierające codzienną pracę z treścią, zaznacza błędy i podpowiada, kto jest najlepszym odbiorcą Twojego artykułu. Aby sprawdzić tekst, wklej go z Worda lub skopiuj ze swojej strony internetowej. Następnie kliknij przycisk „analizuj”. W ten sposób przejdziesz do edytora tekstu ze wskazanymi błędami. Pamiętaj, że każda przeprowadzona analiza zmniejsza Twój dzienny limit. Jeśli limit spadnie do zera, będziesz musiał poczekać, aby sprawdzić kolejne artykuły.

Narzędzie analizy tekstu w Semstorm.

Narzędzie analizy tekstu zaznacza między innymi błędy ortograficzne, fleksyjne, składniowe czy frazeologiczne. Wskazuje brakujące znaki interpunkcyjne, takie jak niesparowane symbole, np. otwarty i niezamknięty nawias czy niepoprawnie użyte myślniki. Oznacza także pleonazmy i kalki językowe. Jeśli klikniesz we fragment z falistą linią, zobaczysz wyjaśnienie i sugestie. Wybierz jedną z podpowiedzi lub wpisz poprawną formę samodzielnie. Żeby zamknąć podpowiedź, kliknij jeszcze raz podkreślony tekst albo przycisk „zamknij podpowiedzi” w belce narzędzi nad edytorem. Po wprowadzeniu wszystkich zmian ponownie sprawdź swój tekst.

Semstorm jako narzędzie do oceny tekstu i trudności języka

Na górze po prawej stronie narzędzia analizy tekstu w Semstorm znajdziesz ocenę w skali od 1 do 5. Jedynka to bardzo trudny tekst, wymagający dużej wiedzy. Piątka oznacza, że treść jest łatwa do zrozumienia dla każdego.

Narzędzie analizy tekstu w Semstorm podkreśla błędy ortograficzne, gramatyczne, stylistyczne, a także informuje o stopniu zrozumiałości tekstu. Z Semstorm zatem można łatwo przeanalizować stopień trudności tekstu oraz jakości contentu.

Co więcej, jeśli w tekście Semstorm wykryje wiele błędów, zobaczysz pod oceną odpowiednio ostrzeżenie. Błędy interpunkcyjne i typograficzne podkreślone są na niebiesko. Ortograficzne i inne na czerwono. Wyrazy, których nie znaleźliśmy w słowniku, zaznaczone są beżową, falistą linią. Zazwyczaj są to literówki lub obcojęzyczne nazwy własne. Długie zdania mają szare tło i ramkę. Trudne do zrozumienia akapity zaznaczone są na żółto, a bardzo trudne na czerwono. W legendzie po prawej zobaczysz, ile błędów każdego typu znaleźliśmy w Twoim tekście. Zwróć uwagę na kolor pól z liczbami. Czerwone informuje o tym, że błędów jest zbyt dużo. Żółte podpowiada, że warto jeszcze raz przyjrzeć się treści. Zielony świadczy o tym, że wszystko jest ok. Pod legendą znajdują się podstawowe statystyki tekstu. Pełnią one funkcję informacyjną o liczbie znaków, słów i zdań zawartych w analizowanej treści.

Przydatne wskazówki dotyczące korzystania z Semstorm na przykładzie sugestera słów kluczowych

Narzędzie „słowa kluczowe PPC” pozwoli Ci szybko wybrać odpowiednie słowa kluczowe do kampanii PPC. Semstorm pobierze dla Ciebie najbardziej aktualne sugestie i statystyki słów kluczowych. Po przekroczeniu limitu lub jeśli korzystasz z darmowego konta, będziemy podpowiadać Ci wyłącznie słowa kluczowe. Jeśli licznik pokazuje 0, nie zobaczysz informacji o wyszukiwaniach i stawce CPC. Aktualny limit znajdziesz w prawym górnym rogu.

Suggester słów kluczowych PPC to nic innego jak narzędzie do odnajdowania najwłaściwszych słów kluczowych w ogóle, nie tylko dla płatnych kampanii.

Aby rozpocząć wpisz w pole jedno lub więcej słów kluczowych. Frazę należy wpisywać w osobnych liniach. Następnie wybierz kraj oraz język. Po rozpoczęciu analizy będziesz musiał chwilę poczekać. Aktualnie Semstorm pobiera wszystkie niezbędne informacje. Potrwa to maksymalnie kilka minut. Postęp możesz śledzić dzięki paskowi, który znika po osiągnięciu 100%. Po załadowaniu danych zobaczysz w tabeli takie kolumny jak „słowo kluczowe”, „wyszukiwania”, „CPC” i „źródła”. Wyszukiwania informują, ile razy w miesiącu dane słowo jest wpisywane do Google przez internautów. CPC poinformuje Cię o średniej stawce, którą trzeba zapłacić za przeklik do Twojej strony. Z kolei źródła określają, skąd Semstorm pobrał podpowiedź. Jeśli nie rozpoznajesz ikony, najedź na nią, aby dowiedzieć się więcej.

Pamiętaj! Źródła (z których Semstorm pobiera dane) są zależne od kraju i języka. Na przykład, jeśli wybierzesz Polskę, nie otrzymasz podpowiedzi z Yandexa czy Seznama. Aby posortować wyniki, kliknij w nagłówek tabeli. Jeśli chcesz przypomnieć sobie definicje terminów, najedź na ikonę znaku zapytania.

Nad tabelą z wynikami znajdziesz sekcję filtrów. Po jej rozwinięciu będziesz mógł dodatkowo przeszukiwać dane według ustalonych przez Ciebie kryteriów. Na dole tabeli znajdziesz przyciski do eksportu. Pamiętaj, że eksport reaguje na założone filtry. 

Semstorm Black Friday

Black Friday to jedna z najbardziej wyczekiwanych okazji – nie tylko przez konsumentów, ale także przez firmy, które chcą wykorzystać ten czas, aby zaoferować swoim klientom najlepszy możliwy zakup.

Ekipa z Semstorm postanowiła wykorzystać ten czas, aby zaoferować swoim klientom wyjątkowe promocje. Jedną z najpopularniejszych promocji Black Friday od Semstorm jest roczny abonament -50%. Korzystając z tej promocji co roku można regularnie używać Semstorm za pół ceny.

Semstorm vs Senuto

To pytanie pada bardzo często. W wielu przypadkach możemy mówić, że Semstorm oraz Senuto są narzędziami bardzo zbliżonymi do siebie. Na pierwszy rzut oka różnicę widać w interfejsie. Senuto posiada bardziej przyjazny interfejs, grafikę przyjemną w odbiorze, co może stwarzać wrażenie narzędzia mniej zaawansowanego lub dla początkujących użytkowników. Interfejs Semstorm z kolei miejscami sprawia wrażenie topornego, co z kolei budzi skojarzenia z zaawansowanymi narzędziami. W dużej mierze odpowiedź na pytanie co jest lepsze „Senuto czy Semstorm” jest jednak kwestią gustu oraz wykupionego planu.

Senuto posiada bardzo rozbudowaną bazę słów kluczowych. Z kolei w Semstorm są czytelne i bardzo rozległe podpowiedzi słów kluczowych. W efekcie końcowym sprowadza się do tego samego, że i tak powinniśmy przysiąść nad tematem i przeanalizować wiele czynników. Dla użytkownika zmienia się jedynie nazwa i forma, ale sam zakres uzyskiwanych keywordów jest podobny.

Narzędzie do analityki internetowej SEO, czyli Semstorm.

Opublikowano

w

przez

Tagi: